אתרי מורשת מרכזיים נסגרו עקב עומס מבקרים

אתרי המורשת הם לא רק סיפורה ההיסטורי של ישראל, הם גם היסודות לעתידה של המדינה. ככל שנהיה מחוברים לעברנו, נשמר את מורשתינו ונתפאר בה כך נתחזק כעם וכאומה
קובי פינקלר No Comments on אתרי מורשת מרכזיים נסגרו עקב עומס מבקרים

עשרות אלפי אנשים ביקרו היום באתרי מורשת מרכזיים, מילאו את הפארקים וצבאו על שערי המוזיאונים, כחלק מחגיגות יום העצמאות • מעל 75,000 איש, בקרו באתרי המורשת עד השעה 16:00 בלבד

אתרי המורשת הם לא רק סיפורה ההיסטורי של ישראל, הם גם היסודות לעתידה של המדינה. ככל שנהיה מחוברים לעברנו, נשמר את מורשתינו ונתפאר בה כך נתחזק כעם וכאומה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות אלפי אנשים פקדו היום את אתרי המורשת והשתתפו במגוון פעילויות מרתקות, חלק מהמשפחות ערכו את המנגל המסורתי ברחבות מיוחדות שהוכנו לכך באתרי המורשת, אחרים שלבו את הביקור באתרים פעילות חווייתית אחרת כגון: שחייה בים, פיקניק בחיק הטבע ועוד. מעל 75,000 איש, בקרו עד השעה 16:00 באתרי המורשת שנפתחו בחינם לרגל יום העצמאות ה 68.

עומס גדול מאוד במוזאון ההעפלה וחיל הים שבשעה זו מכיל מעל 5,000 מבקרים, העדר חניה ופקקים מרובים מקשיים על ההגעה לאתר המורשת, עומס נוסף קיים באתר המורשת בית העצמאות בתל-אביב, האתר נסגר למבקרים.

האתרים המבוקשים ביותר עד לשעה זו הינם: יד לשריון בלטרון, מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל בתל-אביב, גבעת התחמושת בירושלים, מוזאון ההעפלה וחיל הים בחיפה, מחנה המעפילים בעתלית, מוזיאון ראשון לציון, מכון איילון ברחובות. באתרים אלו בלבד בקרו עשרות אלפי אנשים.

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב אמרה:"אתרי המורשת הם לא רק סיפורה ההיסטורי של ישראל, הם גם היסודות לעתידה של המדינה. ככל שנהיה מחוברים לעברנו, נשמר את מורשתינו ונתפאר בה כך נתחזק כעם וכאומה. לכן, משרד התרבות בראשותי משקיע משאבים ומאמצים רבים בהנחלת ערכי מורשת על ידי פיתוח והנגשת אתרי המורשת לציבור הרחב.

עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת אמר: פתיחת אתרי המורשת ביום העצמאות הינה חלק מתוכנית רב שנתית של משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים המיועדת לטפח, להעצים ולעודד את הפעילות באתרי המורשת. התכנית כוללת, בין היתר, קיום אירועי תרבות באתרי מורשת, תיעוד העשייה התרבותית באתרים, ריענון התצוגות ופעולות שימוש, כגון, מחשוב אוספי המוזיאונים ועוד.



0 תגובות